Spring naar content

Compensatie voor sluiting van mijn groep

07-03-2024

Het komt voor dat Kober een groep sluit vanwege personeelstekort of vanwege een Kober-studiedag.

Personeelstekort
Hebben we te weinig personeel, dan moeten we in uiterste gevallen (een deel van) onze locatie(s) sluiten. Dat vinden wij enorm vervelend, we doen echt ons uiterste best om dit te voorkomen. Kober kinderopvang spant zich altijd in om de dienstverlening naar ouders voort te zetten. In sommige gevallen kunnen we helaas vanwege personeelstekort geen opvang leveren.

Studiedag
Een locatie kan ook gesloten zijn vanwege een studiedag. Deze datum is altijd afgestemd met de oudercommissie.
Binnen Kober vinden we ruimte voor ontwikkeling en aandacht voor samenwerking belangrijk. Met de studiedag geven we onze medewerkers tijd en ruimte om te werken aan verdere deskundigheidsbevordering en daarmee aan de kwaliteitsverbetering van onze opvang.

Vergoeding
Voor de dag(en) dat Kober geen opvang kon bieden, ontvang je van ons een factuur. Deze krijg je binnen 2 werkdagen na de betreffende sluitingsdag. Op deze factuur vind je het aantal uren en het bedrag dat Kober jou terugbetaalt voor de gemiste opvangdag.

Let op:
Je ontvangt voor deze sluitingsdag(en) geen optionele uren, omdat we deze uren aan je terugbetalen.

Kinderopvangtoeslag
Ontvang je kinderopvangtoeslag? Dan moet je een deel van het te ontvangen bedrag aan de Belastingdienst terugbetalen. Het recht op kinderopvangtoeslag vervalt in dit geval voor de gemiste dag(en). Het is belangrijk dat je aan de Belastingdienst doorgeeft dat je in die maand minder uren hebt afgenomen. Hoe hoog het bedrag is dat je moet terugbetalen aan de Belastingdienst, hangt af van jouw persoonlijke situatie. Geef wijzigingen daarom altijd zo spoedig mogelijk door aan de Belastingdienst. Kijk op onze website voor meer informatie over de kinderopvangtoeslag. Of ga naar de site van de Belastingdienst over het doorgeven van wijzigingen.

Geen kinderopvangtoeslag
Maak je gebruik van een gemeentelijke regeling, dan hoef je niets door te geven aan de Belastingdienst.

Hoe vindt de terugbetaling plaats?*

  • Heb je een automatische incasso? Dan verrekenen wij dit automatisch met de volgende incasso.
  • Maak je zelf het bedrag van de factuur over? Dan mag je dit ‘min-bedrag’ in mindering brengen op de volgende factuur.

*Heb je een betalingsregeling bij ons? Neem dan contact op met debiteurenbeheer om samen te kijken hoe dit verrekend wordt.

Vragen?
Heb je een vraag? Neem dan contact op met het serviceteam (076) 504 56 05.