Spring naar content

Veelgestelde vragen

Hoe werkt de berekening van de uren op de bso?

De berekening van de bso uren is afhankelijk van het pakket dat je afneemt. Hier vind je de uitleg.

Hoe schrijf ik mijn kind in?

Inschrijven kan via de website door te klikken op inschrijven of bel met het serviceteam (076-504 56 05). Als je je aanmeldt via de website neemt het serviceteam binnen 1 werkdag contact met je op om je wensen en de mogelijkheden door te nemen.

Wanneer kan ik mijn kind aanmelden voor kinderdagopvang?

Je kunt je baby aanmelden vanaf het moment dat je zwanger bent. Het serviceteam neemt altijd telefonisch contact met je op. We kijken dan naar je wensen en mogelijkheden en reserveren een plaats op de locatie van je voorkeur.

Wanneer kan ik mijn kind aanmelden voor de peuteropvang?

Je kunt je peuter aanmelden als hij/zij anderhalf jaar is. Het serviceteam neemt altijd telefonisch contact met je op. We kijken dan naar je wensen en mogelijkheden en reserveren een plaats op de locatie van je voorkeur.

Wanneer kan ik mijn kind aanmelden voor de buitenschoolse opvang?

Je kunt je kind aanmelden vanaf 3 jaar. Het serviceteam neemt altijd telefonisch contact met je op. We kijken dan naar je wensen en mogelijkheden en reserveren een plaats op de locatie van je voorkeur.

Mijn kind gaat naar het kinderdagverblijf. Moet ik hem of haar apart aanmelden voor de buitenschoolse opvang?

Ja, dat kan als je kind 3 jaar is. Je kunt de wijziging telefonisch doorgeven aan het serviceteam via 076-504 56 05. Het serviceteam neemt voordat je kind 4 wordt, ook contact met je op.

Ik heb met spoed kinderopvang nodig!

Het kan voorkomen dat je opeens kinderopvang nodig hebt. Bijvoorbeeld omdat je nieuwe baan hebt. Bel dan het serviceteam (076-504 56 05) en wij kijken voor je wat er mogelijk is.

Betaal ik bij Kober kinderopvang inschrijfgeld?

Nee, je kunt je bij ons gratis inschrijven.

Waar kan ik mijn contract of factuur terugvinden?

Ben je op zoek naar een factuur of contract voor de opvang van je kind(eren)? Volg dan de volgende stappen.

Alle facturen en getekende contracten versturen we via e-mail. Deze worden opgeslagen in je persoonlijke online omgeving op het ouderportaal. Je kan hier op 2 manieren komen: rechtstreeks of via de ouderapp.

Rechtstreeks via kober.ouderportaal.nl
a) Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
b) Klik op “Mijn gegevens -> Mijn documenten”.

Via de ouderapp
a) Log in met de gebruikersnaam en wachtwoord.
b) Als je bent ingelogd, klik je op: “Overig -> Naar ouderportaal”.
c) Eenmaal op het ouderportaal kies je: “Mijn gegevens -> Mijn documenten”.

Heb je nog geen toegang tot de ouderapp? Volg dan dit stappenplan.

Stap 1
Download de Ouderapp (van Konnect) gratis in de App Store (Apple) of PlayStore (Android).

Stap 2
Als je de eerste keer inlogt vraagt het systeem om een server. Hier vul je de volgende url in: kober.ouderportaal.nl.
Daarna log je in met de toegestuurde gebruikersnaam (ons bekend e-mailadres) en het wachtwoord. Het systeem vraagt je daarna om je wachtwoord te wijzigen. Heb je geen wachtwoord ontvangen of weet je deze niet meer dan kan je een nieuwe opvragen door op “wachtwoord vergeten” te klikken.

Stap 3
Met je gebruikersnaam en nieuwe wachtwoord kun nu zowel op het ouderportaal als de Ouderapp inloggen.
Na ingelogd te zijn klik je op: “Overig -> Naar ouderportaal”.
Eenmaal op het ouderportaal kies je: “Mijn gegevens -> Mijn documenten”.

Waarom heeft Kober de betalingsvoorwaarden aangepast?

Om onze manier van werken te verduidelijken heeft Kober de betalingsvoorwaarden aangepast. We hebben ook de naam veranderd, we noemen dit voortaan de ‘Aanvullende Voorwaarden’. Hierin vind je belangrijke informatie over de volgende onderwerpen: wie is de contractouder, zelfstandigheidscontract, gemeentelijke regelingen, annuleren of opzeggen, tarieven, facturatie en betalingsvoorwaarden.